Posle šest meseci najvećeg događaja na planeti, Svetske izložbe u Dubaiju, na kojoj su 192 zemlje predstavile najveće umove i inovacije današnjice i koji je posetilo više od 23 miliona posetilaca iz celog sveta, Ekspo 2020 Dubai, juče je zatvoren.
– Srbija je na svom do sada najvećem predstavljanju na nekoj svetskoj izložbi, nastupila pod motoom “Srbija stvara ideje – Inspirisani prošlošću, oblikujemo budućnost”. Na arhitektonski zanimljivom i digitalizovanom Paviljonu Srbije, od čak 2.000 kvadrata, Srbija je ugostila više od milion i dvesta hiljada posetilaca, ostvareno je više od 10.000 poslovnih kontakata, a predstavljene su brojne inovacije zbog kojih je Srbija postala tema velikog broja svetskih i domaćih medija – saopštila je Privredna komora Srbija.
Marko Selaković, direktor biznis programa Srbije na Ekspo 2020 Dubai i predstavnik PKS u UAE, navodi da je na Ekspo-u učestvovalo više od 1200 privrednika u devet tematskih sedmica, ostvareno je više od 10.000 poslovnih kontakata sa predstavnicima više od 120 zemalja sveta, uspostavljen je Biznis hab Srbije, prvi te vrste u svetu, potpisano više od 40 ugovora i predugovora, a više od 20 kompanija priprema se da otpočne posao u UAE i na Bliskom istoku.
„Uspostavili smo uspešnu saradnju sa više od 120 zemalja sa svih kontinenata i uspeli smo da predstavimo naše kompanije i naš investicioni potencijal. Pokrenuta su i nova partnerstva sa zemljama poput Meksika, Malezije, Argentine, kao i sa Saudijskom Arabijom“, navodi Selaković.
„Učešće na Ekspou omogućilo nam je, ne samo da predstavimo svoje potencijale, razvijamo poslovne mreže i podižemo imidž naše zemlje, već i da radimo na daljem učvršćivanju partnerstva između Srbije i UAE i veoma je značajno što je Srbija prepoznata kao investiciona i turistička destinacija”, ističe Tatjana Matić, generalna komesarka Srbije za Ekspo 2020 Dubai i ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija.
Ona je najavila i da se država Srbija već priprema za sledeći nastup na Svetskoj izložbi koja se održava 2025. godine u Osaki u Japanu, ali i da je Beograd podneo kandidaturu za domaćina specijalizovanog Ekspo-a 2027. godine.
U Dubaiju su predstavljeni najveći ekonomski, tehnološki, investicioni, turistički i kulturni potencijali Srbije, a Srbija je osvojila svet i svetsku medijsku javnost dostignućima i inovacijama pre svega iz sektora kreativnih industrija, najmodernijih tehnologija i vrhunske nauke, predstavljajući se prvi put na ovoj manifestaciji pod brendom nacionalne platforme Srbija stvara / Serbia creates.
“Oborili smo rekorde dosadašnjih predstavljanja Srbije na svetskim izložbama i postavili nove standarde našeg međunarodnog prezentovanja u svetu”, ističe Ana Ilić, viša savetnica predsednice Vlade Srbije za kreativne industrije i turizam, koja predvodi tim platforme Srbija stvara. Održano je i pet investicionih konferencija koje su okupile preko 400 investitora iz celog sveta.
Foto: Privredna komora Srbije