Насловна ТЕМЕ ВИНОГРАД VINARIJA DEURIĆ IZ MALE REMETE: Vesnik novih trendova u tradicionalnoj proizvodnji

VINARIJA DEURIĆ IZ MALE REMETE: Vesnik novih trendova u tradicionalnoj proizvodnji

1332

Porodici vinogradara i vinara na Fruškoj gori pre nekoliko godina pridružila se i vinarija Deurić. Ova mlada, savremena vinarija, koja je na tržištu od 2015. godine,  nalazi se na južnim obroncima Fruške gore, u mestu Mala Remeta. Poseduje 15 hektara vinograda na nadmorskoj visini od 250 metara. Prvi vinogradi nikli su 2009, a svake sledeće godine povećavana je površina pod lozom, tako je proletos sortiment uvećan za 1,5 hektara morave, sorte stvorene na Departmanu za voćarstvo i vinogradarstvo u Sremskim Karlovcima.

-Sa saradnicima iz Francuske, uskladili smo naše zemljište i klimatske uslove sa odgovarajućim sortama vinove loze za naše vinograde – kaže vlasnik vinarije Mitar Deurić, koji je i jedan od najznačajnijih izvoznika jabuke iz Srbije. – Tako smo odlučili da i od crvenih i od belih sorti odaberemo po dve internacionalne i dve regionalne, možemo slobodno reći i autohtone sorte, jer su toliko dug period zastupljene na ovim prostorima, da se mogu okarakterisati i kao autohtone. Od belih uzgajamo gewurtzraminer, moravu, šardone i sovinjon, a od crvenih sorti probus, marselan, pino noar i merlo. Odlučili smo se i za internacionalne sorte zato što je Srbija mlado vinsko tržište i, sa jedne strane, mnogo više konzumira vina internacionalnih sorti, a sa druge strane – vinarija Deurić želi da prati savremene trendove u svetu koji kažu da će u skorijem vremenskom periodu većina ljudi konzumirati sorte koje su karakteristične za određene predele, tako da ćemo u dogledno vreme akcenat staviti na domaće sorte, a internacionalne kupažirati sa istim.

Penušac za istančan ukus

U paleti vina vinarija Deurić ima i penušac, koji je poneo ime the. Proizveden je od šardonea tradicionalnom metodom, sekundarnom fermentacijom u boci. Kako kaže Mitar Deurić, to je kompleksno i nesvakidašnje penušavo vino, namenjeno ozbiljnim poznavaocima i ljubiteljima vina.

 – Kako potrošači u Srbiji postaju sve edukovaniji kad su vino i vinska kultura u pitanju, siguran sam da će trend uživanja u penušavim vinima doći i kod nas. Potrebno je vreme i strpljenje, uz dodatni napor vinara da takvu vrstu vina približe publici.

Deurić naglašava da se u proizvodnji vina koristi isključivo grožđe iz sopstvenih vinograda.

 – Kada imate sopstveno grožđe, jedino tada možete ispratiti realni kvalitet grožđa i samo na taj način znamo čime štitimo naše vinograde, kako ih pazimo i kako ih obrađujemo – ističe naš sagovornik. – Za te stvari imamo tim od tri agronoma koji svakodnevno prate zdravlje vinograda. Pored toga, imamo i stručnog konsultanta Dominika Delteila iz Francuske. Saradnja sa Dominikom je od samog početka postavljena na zdrave osnove i dobro se razvija. Od njega smo mnogo naučili, imali smo sreću da je on veliki stručnjak, ali pre svega čovek koji je sa obe noge čvrsto na zemlji, bez velikih maštarija i praznih priča. Takođe, on je u našu vinariju uneo notu sofisticirane vinske umetnosti kada je pravljenje vina u pitanju, jer se danas i najsitnijim detaljima u proizvodnji poklanja velika pažnja. Dominik je važan deo našeg sazrevanja kao vinarije, ali je samo jedna od karika u lancu gde je tim zapravo ključ uspeha.

Pre dve godine vinarija Deurić je dobila najviše zlatnih medalja u Sofiji na balkanskom nadmetanju Balkans International Wine Competition (BIWC) – četiri. Zlato su osvojili gewurtzraminer 2015, avangarda 2015, beli talas 2015 i šardone 2014. Sledeće godine sva vina koja su poslata u Beč na ocenjivanje AWC dobila su priznanja – jedno zlato i pet srebrnih odličja, dok su na Dekanteru te iste godine ponela jedno srebro i pet bronzi. Ove godine, pak, penušac the i probus 276 osvojili su srebro i bronzu na Dekanteru.

 -Usredsredili smo se na ostvarenje cilja, a to je da potrošači vinariju Deurić shvate kao savremenu fruškogorsku vinariju koja proizvodi vrhunska vina, s istaknutom prepoznatljivošću teroara i vinogorja iz kojeg dolazi – kaže Mitar Deurić. – Svesni smo da iz godine u godinu napredujemo. Oformili smo tim za velika dela i polako se penjemo lestvicama uspeha. Isto tako, znamo da uspeh i veliki rezultati ne dolaze preko noći, za njih su potrebni veliki rad, odricanje i vreme.

Deurićeva vina već su prokrčila put do tržišta Crne Gore, BiH i Hrvatske, a u pripremi je izvoz u Skandinaviju i Rusiju. Po mišljenu Mitra Deurića, tržište vina u Srbiji stalno raste i prvi korak u prodaji je dobro pozicioniranje na sopstvenom, domaćem terenu, a izvoz je sledeći.

Vinarija Deurić okrenuta je vinskom turizmu.To je, kako kaže vlasnik, važan segment u poslovanju. Vinska kultura, po njegovim rečima, u Srbiji se razvija, potrošači na samo da sve više piju vino, već se i ozbiljno edukuju. Piti vino u vinariji, na mestu gde je nastalo, u prirodnom ambijentu, predstavlja vrhunac uživanja u vinu.

Dobro jutro broj 561 – Januar 2019.