Zima sa sobom uz mirise snega donosi i mirise zimnice i zdrave hrane koje mnogi od nas pamte iz detinjstva. Takve uspomene nosi i Sanja Jaranović iz Aranđelovca, koja je rešila da zajedno sa svojom porodicom stvori brend zdrave hrane “Ukus iz bakinog kredenca”. U razgovoru za “Dobro jutro” ova uspešna mlada žena kaže da se novog posla prihvatila kada je ostala bez posla i nijednog trenutka nije pomislila da odustane jer je verovala u svoju viziju i krajnji cilj.
– Pre nekoliko godina muž i ja smo ostali bez posla. S obzirom da oboje potičemo sa sela, ni jedan stari zanat nije nam nepoznat. Došla sam tako na ideju da radim slatku zimnicu zbog plantaža voća koje moji roditelji imaju, jer u tom slučaju imamo sirovinu. Tako sam višnju, šljivu, kajsiju, krušku i ostalo voće, ubacila u teglu. Kasnije zbog potreba tržišta počela sam sa radom i slane zimnice. Prva asocijacija na zimnicu bila mi je kredenac u kom je, nekada kad sam bila mala, ta ista zimnica stajala. Odatle naziv „Ukus iz bakinog kredenca “ – kaže Sanja za “Dobro jutro”.
A u ponudi “Bakinog kredenca” ima i slatkiša i slaniša.
-U našoj ponudi je džem od kajsija, šljiva, bresaka, vinogradarske breskve, šipurka, slatko od šljiva, višanja, grožđa, jagoda, kupina, smokava, kao i peglana paprika, ajvar od pečene paprike (bez plavog patlidžana), mleveni i kuvani paradajz, krstavčići, cvekla, šarena salata, somborka, turšija, nabraja sa ponosom ukusno voće i povrće iz svoje proizvodnje naša sagovornica, ističući da je „Bakin kredenac” prava mala porodična manufaktura koja skladno i vredno posluje:
– U radu najveću podršku imam od mame. Takođe, svekrva tu je da pripomogne. Zatim, imam par žena koje rade u danima ajvara kada je posao obimniji i timski rad od velike važnosti, jer ajvar iziskuje ozbiljno vreme i ozbiljan rad – kaže nam Sanja i naglašava da njihove proizvode vole sve generacije što je dodatno priznanje, ali i odgovornost.
– Stariji ljudi se interesuju jer više ne mogu to da rade i kvalitet prepoznaju na prvu loptu, jer znaju kako treba to da izgleda. Ljudi srednjih godina su zainteresovani jer ne znaju to da naprave ili nemaju uslova što je češći razlog, a jeli su nekada i ovi ukusi ih vraćaju u detinjstvo. Slatko od šljiva, mleveni paradajz i ajvar mogu se izdvojiti kao naši najtraženiji artikli – otkriva nam Sanja.
Sanja Jaranović ističe da polako, ali sigurno, kao nacija postajemo svesni važnosti zdrave ishrane i zdravog načina života.
– Ljudi sve više i više postaju svesni koliko veliku ulogu igra ono što jedemo. Zadovoljstvomi je što mogu da doprinesem svojim prirodnim proizvodima u rešavanju problema današnje ishrane. Trudiću se da tako ostane, dokle god moj brend postoji – obećava Sanja Jaranović.
Piše: Srećko Milovanović