Zbog osnovane sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu koju primenjuje već duže vreme u prodaji meda, SPOS je prijavio Lidl tržišnoj inspekciji, .
U prijavi stoji da Savez pčelarskih organizacija Srbije prijavljuje obmanjujuću poslovnu praksu koju od početka svog rada u Srbiji primenjuje Lidl po pitanju reklamiranja meda u svojim trgovinama, čime sebe pokušava da stavi u povlašćeni položaj na tržištu. Naime, pozitivnim propisima Republike Srbije zabranjeno je reklamiranje meda sintagmom „100% prirodni med“, iz prostog razloga što med može biti isključivo prirodan, a ako nije prirodan, onda se u smislu zakona ne može nazvati medom. Znači, pčelarima je zabranjeno da to napišu, a Lidl to uveliko primenjuje. Ovo nije predmet rada veterinarske inspekcije, jer nema veze sa kvalitetom meda, niti to piše na etiketi proizvoda. Ovo je isključivo posao tržišne inspekcije shodno Zakonu o zaštiti potrošača, jer ovde trgovina reklamira med suprotno zakonu stavljajući sebe u povlašćeni položaj.
-Pod obmanjujućom poslovnom praksom, u smislu ovog zakona, smatra se poslovna praksa trgovca kojom navodi ili preti da navede potrošača da donese ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo, tako što mu daje netačna obaveštenja ili stvaranjem opšteg utiska ili na drugi način, čak i kada su obaveštenja koja daje tačna, dovodi ili preti da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu postojanja ili prirode proizvoda. Kada potrošač ovo vidi, može razumeti da je samo taj med 100% prirodan, dok svi mi ostali koji to ne smemo da napišemo jer poštujemo zakon, ispada da nemamo pravi prirodni med, stoji u saopštenju SPOS-a, a ovaj savez napominje da su pčelari već imali neprijatnih iskustava sa tržišnom inspekcijom koja je povremeno tvrdila da to nije u njenoj nadležnosti jer je u pitanju hrana. Pčelari SPOS-a mole da se zakon ne izvrće naopako jer po istim takvim zakonskim rešenjima u EU itekako tržišna inspekcija jeste nadležna i za hranu.
J.B.