U okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“, Fondacija „Ana i Vlade Divac“ distribuirala je 15,6 tona hrane siromašnim građanima širom Srbije. Kao što je ranije bilo najavljeno, sve donacije će biti namenjene za distribuciju paketa sa najosnovnijim prehrambenim proizvodima za najugroženije građane, navode u ovoj Fondaciji.
– Akcija „1+1“ u marketima Univerexport rezultirala je donacijom 232.000 proizvoda kompanije Nestle ukupne vrednosti od preko 3,3 miliona dinara, što čini 10.436 kilograma hrane. U protekle dve nedelje, za svaki prodat Nestle proizvod koji je bio obeležen znakom kampanje, Nestle je donirao isti taj proizvod za kampanju – navode u Fondaciji.
Tokom vikenda 9 -10. oktobra, kupci u 9 odabranih Lidl marketa u šest gradova su sakupili preko 3.000 kg prehrambenih proizvoda. Dodatnom donacijom, kompanija Lidl će da izbalansira prikupljene namirnice kako bi se dopunilo do 500 paketa sa osnovnim životnim namirnicama, što će biti ukupno oko 5 tona hrane koja će biti distribuirana uz pomoć partnerskih organizacija: Crvenog krsta Srbije, Banke hrane Beograd, Federacije banaka hrane, Fondacije SOS dečija sela Srbija, Fondacije Humano srce Šapca i ADRA (Adventistički razvojni i humanitarni rad).
U ukupnoj vrednosti od 2 miliona dinara, kompanija DM je donirala 1.187 paketa sa prehrambenim proizvodima (8.997 kilograma hrane ukupno), koji će biti podeljeni uz pomoć Banke hrane Beograd socijalno i ekonomski ugroženim porodicama u 15 gradova širom Srbije.
„Kampanja se ne završava ovde. Prilike za doniranjem su otvorene u narednih mesec dana, do 15. novembra do kada će i da traje kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Sve kompanije i pojedinci koji su zainteresovani da se priključe mogu da posete veb sajt spasimohranu.rs i pogledaju na koje načine mogu da pomognu naše napore da obezbedimo hranu za najugroženije“, rekao je Dejan Drobnjak, predstavnik Fondacije Ana i Vlade Divac.
Ovog vikenda, kompanija Delez Srbija u saradnji sa Bankom hrane Beograd obeležava Svetski dan hrane tradicionalnom akcijom prikupljanja donacija hrane u 68 odabranih Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnica širom Srbije, koja je ove godine posebno podržana i kroz kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“. Akcija je počela 15. oktobra u 15 časova, i trajaće do 17. oktobra u 15 časova. Svim građanima je pružena prilika da doniraju prehrambene proizvode u ovim radnjama, koji će biti distribuirani ugroženim građanima uz pomoć 24 humanitarne organizacije u 10 gradova širom Srbije. Za više informacija i za spisak prodavnica i gradova posetite spasimohranu.rs i stranice @SpasimoHranu i @Maxi.Srbija na Facebook-u i Instagram-u.
„Sama činjenica da kampanju i Nacionalni dan davanja podržava ovako veliki broj organizacija iz različitih sektora poslovanja, pokazuje da kada je potrebno mi smo spremni da se ujedinimo zarad zajedničkog humanog cilja“, rekao je Veran Matić, izvršni direktor Srpskog filantropskog foruma.
Kampanja „spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalni dan davanja se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji podržava Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Foto: Fondacija Ana i Vlade Divac