Sajam etno hrane i pića održava se od 24. do 27. novembra na Beogradskom sajmu, a organizatori kažu kako je to regionalna smotra prehrambenih proizvoda namenjenih tržištu, pripremljenih po tradicionalnim receptima, na tradicionalni način. Reč je o nacionalnim specijalitetima, proizvodima karakterističnim za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina.
Manifestacija afirmiše tradicionalne proizvode kao prvorazredne tržišne i izvozne artikle, koji treba da postanu i nezaobilazni element turističke ponude. Radi se o proizvodima sa zaštićenim geografskim poreklom ili onima čija se zaštita preporučuje.
Cilj je utemeljenje robne marke etno proizvoda, odnosno brendiranje tradicionalnih proizvoda.
Sajam etno-hrane i pića u poslednjih 15 godina odigrao je značajnu ulogu u brendiranju, promociji i plasmanu tradicionalnih domaćih proizvoda poput ajvara, meda, duvan-čvaraka, futoškog kupusa, pirotskih peglanih kobasica, različitih džemova, slatka, zimnice, suhomesnatih specijaliteta, mlečnih proizvoda, sireva, čajnih mešavina, sušenog voća, pekarskih proizvoda, vina i rakije, od kojih su mnogi postali i izvozni artikli.
Foto: etnohip.rs