Насловна ТЕМЕ ЖИВОТ Ракија није више само „чашица“ разговора

Ракија није више само „чашица“ разговора

699

Шумадијски фестивал ракије, четврти по реду, који је одржан протеклог викенда у Крагујевцу, показао да је ракијски пут већ мудро и стратешки трасиран. Близу 40 дестилерија из Србије показало је да ово пиће није више само „чашица“ разговора наточена из подрума.

Фестивал је одржан у некадашњој престоници Србије и округа у коме је шљива доминантна воћна врста.  Али, осим шљивовице на фестивалу су представљене и ракије од дуње, виљамовке, кајсије. Асоцијација произвођача ракије „Шумадијска ракија” и Градска туристичка организација Крагујевца показали су да се далеко одмакло у промоцији нашег традиционалног пића и бренда, као и да је ракијска култура подигнута на виши ниво.

„Води се рачуна о унапређењу производње, квалитета и пласмана ракије, без обзира да ли је то мали породични подрум или не. Најважнији је квалитет, наравно, а после тога треба је успешно промовисати и представити. Прошло је време када се ракија пекла, па како испадне. Сада је то технолошки подухват и добро је што је тако“, каже Пера Алексић из дестилерије „Гружанска нит“ из Губеревца, који своју ракију годинама извози на инострано тржиште.

Ракија од сушене виљaмовке

Никола Танасијевић  из подрума Дар висова из Рамаће са обронака Рудника каже да овакве манифестације значе регистрованим дестилеријама, јер купци могу да пробају ракију, да је упореде са другим и одлуче шта им највише прија. Дестилерија Пруна из села Вуковић код Голупца ове године представила је и своје раритете.

„ Имамо шест врста ракија. А најспецифичнија је она настала мацерацијом суве крушке виљемовке у дестилату ракије. Други раритет нам је ракија од вишње, која је одлежала у бурету у коме је стајало вино од вишње,“, каже Александар Марковић из дестилерије Пруна.

Злато однела шљивовица из ЕМПЕРУС-а

Ракијаши су показали да наше традиционално пиће  премијум квалитета упаковано у екслузивну амбалажу може да стане раме уз раме са најскупљим светским брендовима. На оцењивању ракије, које је претходило фестивалу највишу оцену добила је шљивовица дестилерије ЕМПЕРУС из Раче Крагујевачке, која је за сада прва српска ракија са сертификованом географском ознаком по директивама Европске уније.

„Ракија се налази на листи UNESCO-ве нематеријалне културне баштине и ми имамо дужност и обавезу да оно што нас чини аутентичним, јединственим и посебним, негујемо и чувамо, јер она представља нераскидиву нит са земљом на којој живимо и од које живимо“, рекао је Бојан Павловић, директор Туристичке организације Крагујевца.

Ове године, међу излагачима су били и представници пратеће индустрије. Подршку фестивалу су пружили произвођачи буради, амбалаже, хране и деликатесних производа од меса и сирева, који се најбоље слажу са чашицом ракије. По први пут своје место на фестивалу су нашле и две дестилерије из Северне Македоније и Румуније.

Биљана Ненковић Фото: Биљана Ненковић