Насловна РАЗНО Nedimović: Srpsko vino je kao brend u razvoju

Nedimović: Srpsko vino je kao brend u razvoju

760

U ovoj godini izdvojeno je tri puta više novca za vinogradarstvo nego prošle godine, kaže ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Branislav Nedimović i navodi da je srpsko vino kao brend u razvoju. Ministar je rekao da je puno posla pred nama kako bismo dobili zasluženu prepoznatljivost srpskog vina u svetu. Nedimović kaže da je upravo zbog toga izrađena i Strategija za razvoj vinogradarstva i vinarstva za koju navodi da će nam biti temelj i putokaz u budućem periodu.

– Potvrda naše odlučnosti je i činjenica da smo samo u ovoj godini izdvojili tri puta više novca nego prošle godine za razvoj tog sektora – rekao je Nedimović na konferenciji „Okusi razliku, okusi prokupac“.

Sve to je, napominje ministar, važno ne samo za proizvođače vina, već i za celokupnu prehrambenu industriju, ruralni turizam i mnoge druge grane.

Konferencija je organizovana uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, u okviru manifestacije obeležavanja Dana prokupca.

Kako je saopštio USAID, konferencija je okupila regionalne, domaće i svetske vinske eksperte, predstavnike vinske industrije i sve ljubitelje vina kako bi promovisali vina od najvažnije autohtone sorte u Srbiji.

Cilj događaja je razmena znanja i iskustava o vinogradarskim, tehnološkim, ali i tržišnim potencijalima prokupca i drugih lokalnih sorti vinove loze, kao i promocija razvoju vinske industrije u Srbiji i povećanje njene međunarodne prepoznatljivosti.

Direktorka USAID-ove Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj Šenli Pinčoti rekla je da Srbija ima divna vina i da je vreme da svet to sazna. Napomenula je da, pored promocije, treba raditi na poboljšanju i povećanju proizvodnje, obrazovanju i većem uključivanju mladih u industriju.

– U ovim teškim vremenima je važno podržati domaće proizvođače da istraju i da ne odustaju od svojih poslovnih planova – kaže Pinčoti.

Organizator i osnivač manifestacije Igor Luković naveo je da se prokupac kao vinska sorta vratio na domaću vinsku scenu, što je važno za izgradnju identiteta vinske Srbije. Kaže da je do pre 5 godina, postojalo 10 vinarija koje su proizvodile prokupac, a danas ih je 50.