Насловна РАЗНО Naše jagode slađe, uvozne obaraju cenu

Naše jagode slađe, uvozne obaraju cenu

443

Jagode se već uveliko prodaju na domaćem tržištu. Kao i svake godine prvo su se pojavile uvozne, a od skora i domaće, slađe, tek ubrane sa mogućnošću dostave na kućnu adresu. Mladi, optimistični, uporni Stefan Ivanić iz Amerića kod Mladenovca, uspeo je ove godine da po prvi put izađe na tržište jagoda. Još uvek laik, iako upija znanje sa svih strana, sluša one koji se već dugi niz godina bave uzgojem jagoda, platio je danak neiskustvu. Po sopstvenom priznanju, najveša greška je što je prilikom velikih mrazeva nije pokrio zasad agrilom čime je biljka izgubila kondiciju a rod oslabio za 30 posto. Nije nezadovoljan, svoj proizvod distribuira direktno potrošačima i nada se da će domaći kvalitet prevagnuti nad uvoznom jeftinijom jagodom.

– Nisam nezadovoljan, svaka greška se plaća ali i iz svake se nešto nauči. Ove godine nismo optimistični da ćemo pokriti ulaganja i zaraditi, svesni smo da smo tek ušli u priču sa jagodama. Više ovo gledamo kao neko iskustvo za buduće dane – iskren je mladi proizvođač. Ono što njega kao i većinu brine je uvozna jagoda koja obara cenu domaćoj jer je poprilično jeftina. Cenu svoje jagode formirao je po prvoj ceni domaće jagode prodate na kvantaškoj pijaci u Beogradu koja je bila 650 dinara.

– U ovom trenutku je najgore što uvozna jagoda obara cenu. Manje- više je materijal za proizvodnju poskupeo, od toga najviše se oseti cena goriva zbog dostave. Pošto mi nemamo količinu za kvantaš spustili smo cenu jagode i uračunali u to i dostavu, tako da je kod nas 600 dinara. Svesni smo da se ne može odmah sve isplatiti. Čitali smo o tome i slušali od dugogodišnjih proizvođača. Iz njihovih uglova gledanja je isplativo, samo niko ne uzima u obzir faktor neiskustva i neznanja – bez bilo kakve doze pesimizma priča Ivan, svestan da će svaka sledeća godina biti bolja i da je na velikim površinama od pola hektara do hektar proizvodnja isplativa, kao i distribucija na veliko. Na malim površinama kao što je njegova bolje je i isplativije raditi pod plastenikom.

– Mala količina a visoka cena, još ako se vrši direktna prodaja potrošačima je pun pogodak – rekao je Stefan za Dobro jutro.

Tekst: Zorica Dragojević

Foto: Privatna arhiva