Preduzeće „Potisje-Bečej“ zajedno sa „Inženjerima za zaštitu životne“ sredine uskoro kreće sa izradom aplikacije koja će doprineti boljoj organizaciji sakupljanja i odnošenja smeća iz domaćinstava na teritoriji opštine Bečej.
Naime, u svaku kantu i kontejnere na javnim površinama trebalo bi da bude ugrađen čip ili zalepljen QR kod pomoću kojeg će radnici „Potisja“ očitavati kada se prazni kontejner ili kanta, koja je količina i kakav je sastav smeća.
„To će biti povezano sa jednim tabletom, koji će imati vozač kamiona. Radnici će očitavati kante i svi podaci će automatski biti uneti i u knjigovodstvu i u operativi. U svakom momentu će se znati kad je, tačno u koliko sati, koja kanta pražnjena, kao i kontejner. Biće navedene i dodatne ikonice gde će moći da se obeleži da li je kanta slomljena, da li je u nju ubačen pepeo ili žar, da li je ubačeno nešto što ne sme da se ubaci poput građevinskog šuta ili opasnog otpada. Suština je da ćemo imati stalnu preglednost, ali i da bolje i efikasnije radimo“, rekao je Zoltan Feješ, direktor „Potisja-Bečej“ DOO.
Uvođenje novih tehnologija trebalo bi da doprinese i značajnim uštedama, kako u vremenu, tako i u gorivu. Ova aplikacija, kaže direktor Feješ, trebalo bi da zaživi do kraja maja, a prema njegovim procenama ova investicija košta oko 25.000 evra.
„Čuli smo iskustva od našeg manjinskog partnera u Seksardu u Mađarskoj. Oni su za sam program, za izradu aplikacije, platili 10.000 evra. Plus izdvojili su novac za nabavku tablet računara i unošenje podataka. Naš broj korisnika je 12.000 domaćinstava i oko 1.000 pravnih lica, pa je gruba procena da će nam trebati oko 25.000 evra, koje ćemo pokušati da obezbedimo iz donacija“, rekao je direktor.
Predstavnici „Potisja-Bečej“ su se u prethodnom periodu uverili u pozitivna iskustva preduzeća koja se bave sakupljanjem i odvoženjem smeća u Mađarskoj i Austriji, koja su uvela ovakve sisteme poslovanja i rada, zaključio je Feješ.
Zorana Ljubojev