Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam početkom februara će raspisati konkurse na osnovu kojih će sa 400 miliona dinara subvencionisati unapređenje poslovne delatnosti i konkurentnosti na tržištu. Sa tim, te ciljem da zaštiti jedinstvene domaće brendove sa izuzetnom reputacijom, namerava i da ponovo uspostavi robni znak „Najbolje iz Vojvodine“.
Vinogradi su jedna od odlika severa Bačke. Laslo Boni, čija porodica se već četiri generacije bavi vinogradarstvom, kaže da su naša vina kvalitetna, ali smatra da bi i na domaćem i na inostranom tržištu dobila zasluženo mesto kada bi se našla među brendovima Vojvodine.
„Da li se na jednom mestu mogu kupiti proizvodi koji su brendovi Vojvodine? Ne mogu. A zašto? Lako bismo mogli da otvorimo bar po jednu takvu prodavnicu u svakom većem gradu, za početak u Subotici i Novom Sadu, kao što su to učinili Mađari kako bi na našem tržištu plasirali i popularisali svoje brendove. Hajde da i mi tako učinimo“, poručuje Laslo Boni, vinogradar i vinar iz Subotice.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam pokrenuo je inicijativu za ponovno uspostavljanje robnog znaka „Najbolje iz Vojvodine“ koji se, iako ga je Pokrajinska Vlada ustanovila još 2004. godine sa ciljem promocije domaće privrede, ne dodeljuje već pet godina.
„Smatramo da je veoma važno da znamo odakle dolazi neki proizvod, ko ga je napravio i da je, pri tome, ispoštovao veoma oštre standarde ne samo u oblasti proizvodnje nego i u odnosu prema radnicima. Treba nam kvalitet, pouzdanost i prepoznatljivost domaćeg proizvoda jer je to put ka uspehu ne samo na domaćem nego i n a inostranom tržištu“, kaže Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam.
Robni znak „Najbolje iz Vojvodine“ predstavlja dokaz o kvalitetu i poreklu domaćeg proizvoda kao jedinstvenog brenda sa izuzetnom reputacijom. Biće upotrebljavan za obeležavanje poljoprivrednih, industrijskih i zanatskih proizvoda, a u planu je da se proširi i na turističke usluge i destinacije.
„Robna marka „Najbolje iz Vojvodine“ treba da važi i za proizvode i za usluge. Ko hoće da ode na Frušku goru ili na Palić, on će na sajtu nekoga turističkog smeštaja moći da vidi da li poseduje oznaku vojvođanskog brenda. U tom slučaju, svakako će ga to privući da svoj odmor provedete u Srbiji, odnosno u Vojvodini. Zato hoćemo da takav stav proširimo na sve proizvode i usluge“, objašnjava Nenad Ivanišević, pokrajinski sekretar za privredu i turizam.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam će na ponovnom uvođenju robnog znaka „Najbolje iz Vojvodine“ sarađivati sa „Jugoinspektom“ i Fondom „Evropski poslovi“, a sa ciljem da proizvodi domaćih privrednika i usluge turističkih delatnika dobiju oznaku koja potvrđuje da su brend Vojvodine.
Izvor: RTV
Foto: RTV