Učenici srednjih škola iz Centralne Srbije takmičili su se u „Poslovnom izazovu“ u Kragujevcu, u kome je trebalo spojiti luksuzni modni brend i malinu. Podeljeni u 20 petočlanih timova iz različitih škola kreirali su biznis planove u kojima su Crveno zlato Srbije „utkali“ u svetske modne brendove na originalan način.
Srednjoškolci su osmislili da bi od maline mogao nastati luksuzni parfem ili bi se na modnim pistama mogli naći odevni predmeti od vune obojene sokom od maline! Oni su uz pomoć poslovnih mentora kreirali biznis planove za svoje ideje, a izazov su dobili na samom početku takmičenja.
Ovo su pobednički timovi i njihove ideje:
Prvo mesto osvojio je tim koji je osmislio luksuzni parfem inspirisan bogatstvom Srbije, njenim prirodnim lepotama i simbolikom maline, a činili su ga:
• Milica Stojanović – Požarevačka gimnazija
• Anđela Manojlović – Medicinska škola “Sestre Ninković”, Kragujevac
• Aleksa Janković – Gimnazija, Kruševac
• Vasilije Lazarević – Gimnazija”Miloš Savković”, Aranđelovac
• Teodora Petković – Srednja škola “Nikola Tesla”, Batočina
Drugo mesto osvojila je petorka koja je poznatom modnom brendu ponudila unikatnu vunu obojenu sokom od maline. Ovaj tim su činili:
• Natalija Stevanović – Srednja škola “Nikola Tesla”, Batočina
• Helena Janković – Politehnička škola “Milutin Milanković”, Kruševac
• Teodora Milisavljević – Srednja škola, Svilajnac
• Nikola Našpalić – Trgovinsko-ugostiteljska škola “Toza Dragović”, Kragujevac
• Nikola Marelj – Ekonomsko-trgovinska škola, Požarevac
Tim koji je osvojio treće mesto je u svojoj poslovnoj ideji poznati svetski brend doveo u Srbiju i ponudio ljubiteljima mode uživanje u malinjacima, poznatim proizvodima iz naše zemlje, ukusima i kulturi. Tim su činili:
• Mateja Henc – Požarevačka gimnazija
• Natalija Brkić – Srednja škola, Svilajnac
• Filip Mesaroš – Trgovinsko-ugostiteljska škola “Toza Dragović”, Kragujevac
• Nikolina Todorović – Politehnička škola “Milutin Milanković”, Kruševac
Tri prvoplarisana tima obezbedili su sebi mesto u Nacionalnom finalu koje će biti održano u februaru u Beogradu, a pobednici na nacionalnom nivou će učestvovati na Poslovnom izazovu Zapadnog Balkana sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Cilj ovog takmičenja je da se učenicima pruži intenzivno jednodnevno iskustvo, koje im omogućava da iskoriste svoje potencijale, nauče kako se radi u timu sa nepoznatim ljudima i razvijaju svoje prezentacijske veštine, dok istovremeno sastavljaju realan biznis plan – izjavio je Darko Radičanin iz organizacije Dostignuća mladih u Srbiji.
Tekst: Biljana Nenković
Foto: Milan Mitrović (Dostignuća mladih)