Насловна ТЕМЕ ЖИВОТ Prodaja zimnice isplativija od prodaje svežih plodova

Prodaja zimnice isplativija od prodaje svežih plodova

826

U cilju ostvarivanja većih prihoda, ali i širenja asortimana, mnogi poljoprivredni proizvođači okrenuli su se preradi voća i povrća. Rada Gužvica i njena porodica se na svom gazdinstvu u Veterniku, nadomak Novog Sada, pored uzgoja povrća bave i proizvodnjom zimnice. Sa njom smo razgovarali o tome da li se prerada više isplati i da li domaćice danas više kupuju zimnicu ili je prave?

Rada se proizvodnjom i prodajom zimnice intenzivno bavi tri godine. Naziv njenih proizvoda otkriva njihovo poreklo – “Zimnica ravnice”.

“Roditelji se bave poljoprivredom poslednjih 20 godina i uvek smo pravili zimnicu za nas. Nakon pandemije korona virusa smo posadili veću količinu paprike, premda je bio dobar rod potražnja je bila slabija od očekivanog. Kako nisam želela da propadne ta količina paprike došla sam na ideju da je preradimo u ajvar, pinđur i ljutenicu i da nešto novo ponudimo našim kupcima”, govori naša sagovornica.

Gotovo sve vrste povrća koje proizvode ulaze u neki vid prerade, glavni proizvod im je paprika, sade i krastavce, karfiol, baburu, feferone.

Pored povrća uvek u bašti imaju i neko voće od kojeg pravi pekmez i sokove, a što zafali od voća dokupi, tako da ima širok asortiman proizvoda.

“Proizvodim ih po starim bakinim receptima, napravili smo mini proizvodnju. Prvo sam počela da plasiram na Futoškoj pijaci tj. mama je prodavala pored standardnog povrća, a od 2020. sam i na Novosadskim noćnim bazarima”, rekla je Rada za Dobro jutro.

Nju smo upitali i kakav je bio sam početak plasiranja proizvoda?

“Sam početak je uvek težak kada se pojaviš sa nekim novim proizvodom, ali sam ostala istrajna. Kada se osvrnem na poslednje tri godine od kako sam se pojavila na bazarima, ove godine je mnogo bolja bila prodaja u odnosu na prošle i veća je potražnja za zimnicom”, istakla je Gužvica.

A da li, po njenom mišljenju, danas domaćice više kupuju zimnicu ili je prave?

“Ljudi vole domaće proizvode, mada na samo pravljenje zimnice dosta utiče cena povrća u sezoni. Ove godine su cene bile dosta jače, tako da mnogi nisu pravili, odustali su, a i nekako iz mog ugla gledanja zimnicu uglavnom prave naše mame i bake. Kako se sve brže živi pravljenja zimnice je sve manje i svima je lakše da kupe gotovo nego da se muče oko pripreme”, izjavila je naša sagovornica.

Rada ističe da je iz ugla proizvođača svakako isplativije prodavati gotov proizvod nego sirovi, ali mana je što se ne mogu prodati odjednom sve količine prerađenog proizvoda kao sirovog.

U budućnosti će nastaviti da proizvodi i prodaje zimnicu. Za sada ima preko 20 proizvoda, a pored zimnice stavljaju turšiju i kiseli kupus koje takođe prodaju na Futoškoj pijaci u Novom Sadu.

Tanja Prolić