Насловна ВЕСТИ Srpske firme u Parizu dogovorile izvoz vredan 11 miliona evra

Srpske firme u Parizu dogovorile izvoz vredan 11 miliona evra

309

Kompanije iz Srbije koje su se, u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), predstavile na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije SIAL u Parizu imale su više od 1.200 bilateralnih razgovora sa potencijalnim partnerima i, prema prvim analizama, dogovorile izvoz oko 11 miliona evra.

– Tokom pet dana trajanja sajma naši privrednici najviše sastanaka imali su sa zainteresovanim partnerima iz regiona, EU, Turske, Rusije, Saudijske Arabije, Izraela, Egipta, kao i Kanade i SAD – kaže Bojana Lalović iz Privredne komore Srbije.

Podseća da je 29 naših kompanija od 15. do 19. oktobra u Parizu promovisalo proizvodni i izvozni potencijal u okviru dva nacionalna paviljona, jednom za gotove i drugom za zamrznute proizvode, saopšteno je iz PKS.

Svoju ponudu predstavili su: ITN Group Beograd, Mambikom Agrar iz Beograda, PIK Bečej; Laki iz Arilja, Master Fruits iz Beograda, Frigo-Paun iz Požege, Euro Frigo iz Požege, BMN Malinas iz Požege, Masli iz Leskovca, i mnoge druge.

Naši privrednici zadovoljni su učešćem na sajmu i ostvarenim kontaktima.

Iz kompanije Laki podsećaju da su na sajmu četvrti put i da su, uprkos pauzi zbog kovida, obnovili i ostvarili nove važne kontakte sa zainteresovanim partnerima iz celoga sveta.

– SIAL je odlična prilika da promovišemo naše proizvode, upoznali smo nove klijente i najnovije trendove u proizvodnji hrane – rekao je Miloš Jeremić, komercijalni direktor.

– Naši osnovni proizvodi su zamrznuto voće – malina, kupina, jagoda, višnja, borovnica – sve ono što imamo u Srbiji. Cilj nam je da prodajemo finalni proizvod, ne samo sirovine. Zadovoljni smo, posećenost je bila velika, kao i interesovanje partnera – dodaje Jeremić.

Porodična firma Frigo-Paun predstavila se, takođe, sa zamrznutim voćem, uspostavila nove kontakte i očekuje nastavak dogovora sa potencijalnim kupcima nakon sajma. Ukazuju na veliku podršku PKS i RAS koja je veoma značajna malim i srednjim kompanijama, jer im omogućava veću vidljivost nego da nastupaju samostalno.

Sajam SIAL se održava svake druge godine, a nakon četvorogodišnje pauze zbog pandemije, na ovoj vodećoj svetskoj smotri prehrambene industrije u Parizu okupilo se više od 7.200 izlagača iz 119 zemalja sa više od 400.000 kvalitetnih proizvoda.

Izvor: Tanjug

Foto: sialparis.com