Насловна ВЕСТИ Svaki preduzetnički potez žena na selu herojsko delo

Svaki preduzetnički potez žena na selu herojsko delo

242

Ministarka trgovine i turizma Tatjana Matić ocenila je da je svaki preduzetnički poduhvat žena na selu herojsko delo i dodala da je država tu da bude oslonac i stub.

Prilikom dodele sertifikata o unapređenju digitalnih kompetencija ona je rekla da je od 2017. godine do sada Ministarstvo sa više od 70 miliona dinara pomoglo projekte osnaživanje žena i ženskog preduzetništva.

– Sigurna sam da će nova znanja koja ste stekli značajno doprineti unapređenju ženskog preduzetništva – rekla je ona.

U projektu „Unapređenje digitalnih kompetencija u ruralnim područjima“ sertifikate je dobilo više od 30 polaznika iz Bele Palanke, Sombora, Pančeva, Novog Pazara, Loznice, Kučeva, Inđije, Sokobanje, Beograda.

Ministarka je ocenila da je svaki samostalan ženski preduzetnički poduhvat u ruralnim područjima herojsko delo.

– Želimo da ga podržimo i da budemo stub podrške – poručila je.

Podrška ženama koje se u ruralnim područjima suočavaju sa brojnim ograničenjima je ključ podrške domaćinstvima i čitavoj zajednici, dodala je.

Saradnju sa organizacijom Etno mreža i partnerstvo sa specijalizovanom organizacijom UN Woman ocenila je kao dobar primer realizacije projekata.

Direktorka kancelarije UN Woman u Srbiji Milana Rikanović ocenila je da iako je položaj žena na selu težak na njih treba gledati kao na potencijal.

– One su lideri promena u svojim zajednicama. One istovremeno menjajući sebe menjaju i sredine –  rekla je ona.

Navela je da su UN Woman za tri godine podržale aktivnosti preko 40 ženskih nevladinih organizacija, te da je preko 200 žena steklo digitalne veštine. Konstatovala je da žene na selu nisu homogena grupa, te zato podrška mora biti kroz specijalizovane mere.

Ona je najavila održavanje regionalnog EKSPO-a ženskog preduzetništva početkom oktobra u Beogradu.

Kao posebno aktivna lokalna sredina na ovom planu podrške ženama predstavljena je Inđija, a direktor tamošnje turističke organizacije Milan Bogojević poručio je da takvu delatnost uključuju u sve turističke akcije, promocije i planove.

Naveo je da uz žensku koloniju u Keltskom selu, organizuju vikend radionice za srednjoškolce, planiraju razmenu sa Prijedorom, a proizvodi žena deo su ponude suvenira.

Najavio je da će u 2023. godini Inđija imati turističku atrakciju letenjem balonima preko Krčedinske ade, uslediće nabavka katamarana, a proizvodi žena kojima se čuva tradicija biće deo ponude.

Izvršna direktorka NALED-a i predsednica Etno mreže Violeta Jovanović kao domaćin debate istakla je značaj podrške koja se za projekte očuvanja kulturnog nasleđa i istovremenog osnaživanja žena dobija od Ministarstva i UN Woman.

Navela je da se sve više lokalnih samouprava daje podršku ovom konceptu i naglasila vrednost isticanja dobrih primera.

Izvor: Tanjug

Foto: Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija