Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić istakla je da turistički promet ukazuje da građani Srbije, ali i strani turisti sve više posećuju domaće banje, te poručila da je neophodno da se unapredi saobraćajna i komunalna infrastruktura, kako bi se banjski turizam u zemlji podigao na viši nivo.
Najtraženije destinacije kod domaćih turista, kada koriste turističke vaučere za odmor u Srbiji, su Sokobanja, Vrnjačka Banja, Gornja Trepča, Sijarinska banja, Prolom banja i Lukovska banja, navedeno je u saopštenju.
Tokom prvih šest meseci 2022. godine u banjama u Srbiji zabeleženo je 268.615 dolazaka, rekla je ministarka i dodala da to znači da su banje Srbije tokom prve polovine ove godine za 35,4 odsto bile posećenije u odnosu na isti period 2021. godine.
Matić je navela da je 230.011 domaćih turista posetilo banje tokom prvih šest meseci 2022. godine i ostvarilo rast od 27,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je 38.604 stranih turista posetilo banje Srbije, čime je ostvaren rast od 112 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Iz Ministarstva su saopštili da je u banjama broj noćenja turista od januara do kraja juna 2022. godine iznosio 1.001.063, što je rast od 26,5 odsto u odnosu na isti period 2021. godine.
Kod domaćih turista je registrovano 847.182 noćenja – rast od 29,6 odsto, a kod stranih 153.881 noćenje što je rast od 78,7 odsto.
Matić je poručila da je privlačenje više stranih turista prioritet u razvoju banja i klimatskih mesta kao lečilišnih i turističko-rekreativnih destinacija, za šta je jedan od osnovnih preduslova unapređenje saobraćajne i komunalne infrastrukture, kao i izgradnja savremenih spa i velnes centara.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija prošle godine je uložilo 123 miliona dinara u infrastrukturne projekte, kao i deset miliona dinara u projekte edukacije, promocije i podršku manifestacijama u banjama, kao u jedan od načina da se unapredi kvalitet i raznovrsnost banjskih ponuda i dostigne standard banja iz regiona.
Izvor: Tanjug
Foto: serbia.travel