Насловна ВЕСТИ Još 30 proizvoda dobilo žig „Čuvarkuća“

Još 30 proizvoda dobilo žig „Čuvarkuća“

637


Novih 30 proizvoda prehrambene, tekstilne, građevinske industrije, kao i iz sektora veterine, dobilo je pravo na žig „Čuvarkuća“ koji potvrđuje kvalitet, domaće poreklo i poverenje potrošača. Prema odluci Saveta za dodelu žiga, među buduće „Čuvarkuće“, u okviru projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ upisali su se proizvodi jagodinskih kompanija „Budućnost Pet“ i „Juhor“, zatim „Moravacem“, Popovac, „Nektar“, Bačka Palanka i Veterinarskog zavoda Subotica, koji su ispunili zahtevne kriterijume, domaćeg porekla, kvaliteta, marketinga i ekološke standarde.
Pravo na žig prvi put dobili su proizvodi, radne unifirme, firme „Budućnost Pet“ jednog od 52 licencirana preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, a njihovi radnici angažovani su i u Lazarevcu, Aleksincu i Kragujevcu. Kompanija je osnovana kako bi podržala osobe sa invaliditetom kroz zapošljavanje, osposobljavanje za rad i poboljšanje životnog standarda.
„’Budućnost pet’ kao firma koja zapošljava osobe sa posebnim potrebama zaslužuje da bude deo porodice Čuvarkuća. Dvanaest proizvoda kompanije koji će za sada nositi žig ‘Čuvarkuće’ nisu samo potvrda kvaliteta proizvoda već i dokaz kompanije koja brine o najugroženijim kategorijama društva. Planiranom iskoraku ka otvaranju maloprodajnih objekata ovaj žig će doprineti prepoznatljivosti proizvoda i garantovati kavalitet. Osim domaćeg tržišta, kompanija planira i širenje izvoznih poslova u Sloveniju i Austriju, a sigurni smo da će žig doprineti većoj vidljivosti i prepoznatljivosti i na tim tržiptima“, ističe Nemanja Jovanović iz Udruženja za tekstil Privredne komore Srbije.
Društveno odgovornim poslovanjem i zapošljavanjem više od 50 radnika iz ugroženih kategorija, kompanija „Budućnost pet“ je pravi primer uspešnog kolektiva u kome svaki pojedinac čini neprekidni lanac iz koga proizilaze kvalitetni proizvodi prepoznatljivi na tržištu koje će ubuduće nositi neimari kako u Srbiji tako i u zemljama EU, dodaje Jovanović.
Pravo na žig „Čuvarkuća“, prvi put je dodeljeno i u sektoru veterinarske farmaceutike Veterinarskom zavodu Subotica za devet vrsta vakcina za životinje. Među Čuvarkućama je i domaći cement kompanije „Moravacem“, Popovac. Već tradicionalno među nosiocima žiga prednjači industrija hrane, a najnovije Čuvarkuće otišle su kompanijama „Juhor“ za domaćinsku salamu i Nektar za „Lajf premium“ sok od kruške i jabuke. Čuvarkuće, povećavaju poverenje potrošača, otvaraju vrata novim tržištima, inovacijama i investicijama, saglasni su predstavnici kompanija i Saveta za dodelu žiga Čuvarkuća.
„Važno je da svi razumemo da podrškom proizvodima koji su napravljeni od domaćih sirovina u Srbiji svi zajedno doprinosimo da dodata vrednost ostane u našoj zemlji. Nektar se odmah prijavio za dobijanje žiga ‘Čuvarkuća’ i među prvima u Srbiji su ga dobili brendovi: ‘lajf’, ‘femili’ i ‘tomatelo’. Žigom je označeno preko 15 naših proizvoda, napravljenih u Srbiji od domaćih jabuka, breskvi, domaćeg paradajza, od ariljske maline i oblačinske višnje, sorti sa zaštićenim geo poreklom. Naš asortiman, kada je kontinentalno voće u pitanju, je domaćeg porekla, tako da je sasvim izvesno da će se broj naših proizvoda sa oznakom Čuvarkuće širiti. Ponosni smo da je i naša kruška upravo dobila oznaku Čuvarkuće, a namera nam je da nastavimo širenje oznake i u druge kategorije poput kategorije džemova“, izjavio je Nenad Miščević, generalni direktor Nektar grupe.
Projekat Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ pokrenut je sredinom juna 2020. godine, a da je uspeo potvrdili su i potrošači svojim izborom da sve češće kupuju domaće. Proizvodi sa znakom „Čuvarkuća“ beleže rast prodaje i do 40 procenata. Među nosiocima žiga su mikro, srednji i veliki privredni subjekti od zanatskih radnji do multinacionalnih kompanija. Dominiraju proizvodi prehrambene industrije, ali sve je više „Čuvarkuća“ i u drugim oblastima od farmacije do građevine.
Foto: nektar.rs