Domaćim proizvođačima, prerađivačima i distributerima svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća od ove nedelje dostupna je jedinstvena elektronska edukativna platforma za izvoz hrane na tržište SAD.
Ova sveobuhvatna platforma je kreirana u okviru zajedničkog projekta Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih nacija (FAO) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) „Podrška diverzifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope“ u saradnji sa Razvojnom agencijom Srbije, navedeno je u zajedničkom saopštenju FAO i EBRD.
Navedena platforma pruža mogućnost postojećim i potencijalnim izvoznicima u sektoru proizvodnje i prerade voća i povrća da, na jednom mestu, saznaju sve neophodne informacije o pripremi i izvozu na tržište SAD, zahvaljujući elektronskom „Vodiču za izvoz voća i povrća na tržište SAD“ i posebno pripremljenog video serijala sa vodećim ekspertima u oblasti: tehnologije i bezbednosti hrane, FDA regulativa i uvoznih procedura, brendinga i dizajna proizvoda, onlajn prodaje hrane, špedicije i transporta prehrambenih proizvoda na američko tržište.
Istovremeno, kompanije imaju priliku da uspostave kontakt sa ekspertima i dobiju konkretne informacije u vezi sa potencijalima tržišta, pripremom i realizacijom izvoza voća i povrća na ovo veliko svetsko tržište hrane.
Pristup kompletnom sadržaju je besplatan uz registraciju preduzetnika ili kompanija, a pristup edukativnom materijalu je omogućen putem internet stranice RAS – vodic.ras.gov.rs.
“Zbog ograničenja usled pandemije kovida 19 i smanjenih mogućnosti za održavanje edukacija i treninga kompanija, ova prva domaća edukativna platforma za izvoznike svežeg, smrznutog i prerađenog voća i povrća predstavlja jedinstven izvor informacija o tržištu SAD, uz mogućnosti da kompanije dobiju informacije iz prve ruke od vodećih eksperata u industriji hrane kod nas“, rekao je v.d. direktora RAS Radoš Gazdić.
SAD su drugo najveće svetsko tržište hrane, odmah posle NR Kine.
Procena vrednosti tržišta hrane u SAD je 924,4 milijardi dolara za 2020. godinu u poređenju sa Kinom 1,251 milijardi dolara i trećim tržištem na svetu – Indijom sa 463 milijardi dolara.
Očekuje se da će tržište hrane u SAD rasti po godišnjoj stopi od 1,8 odsto, dok će online prodaja sa trenutnih sedam odsto skočiti na 11,2 odsto ukupne prodaje hrane u SAD, što predstavlja izuzetan potencijal za unapređenje prodaje prehrambenih proizvoda domaćih proizvođača na ovom tržištu.
U cilju dalje promocije izvoza, pristupa tržištima i jačanju konkurentnosti našeg poljoprivrednog i prehrambenog sektora na tržištu SAD planirana je organizacija vebinara u septembru ove godine.
Tom prilikom kompanijama će biti pružena mogućnost da dobiju najnovije informacije, saznaju sve o ključnim koracima u izvozu na američko tržište ili postave pitanja vodećim ekspertima u oblastima od značaja za realizaciju uspešnog izvoza voća i povrća na američko tržište.
Projekat „Podrška diverzifikaciji izvoza poljoprivrednog i prehrambenog sektora Zapadnog Balkana i Istočne Evrope“ se finansira u okviru bilateralne podršške Italije kroz Centralno-evropsku inicijativu (CEI) i Programa Evropske unije za razvoj preduzeća i inovacija Zapadnog Balkana WB EDIF.
Izvor: Tanjug
Foto: Pixabay